Маршрут с. Осмолода – г. Сивуля (1836м)

Автор маршруту: Віктор Худяк – гірський рятувальник, начальник Осмолодського ГПРП, 0977537424

Довжина маршруту 21 км

Час переходу – 8 год *

Маркований синій-чорний-червоний

Перепад висот 1126м

Початок маршруту: КПП при виході з с. Осмолода. По синьому маркуванню переходимо міст через р. Молода, на розвилці йдемо дорогою ліворуч. Долиною р. Лімниці рухаємося в північному напрямку. Через 4 км доходимо до Бистрицького лісництва в ур. Ризарня. Не змінюючи напрямку руху проходимо ще 3,5 кілометри до ур. Яла. На розвилці доріг стоїть вказівник з маршрутами. Тут починається маршрут чорного кольору, ним ми рухаємося до сполучення з червоним маршрутом по Сивульському хребті.

Отже, з ур. Яла від вказівника йдемо ліворуч ґрунтовою дорогою приблизно 1,5 км. По правій стороні від дороги знаходиться будинок лісорубів, ур. Лопушна (цей відрізок дороги можна проїхати автранспортом).

Перейшовши через місток потоку Боревчик, звертаємо ліворуч в ліс на стежку, при цьому слідкуючи за маркуванням, бо на вирубках легко згубити стежку. Перейшовши через вирубки і вітроломи, входимо до букового лісу і плавно піднімаємось закосами старої стежки. Далі траверсом набираємо висоту. При цьому постійно справа бачимо хребет Горган з вежею на вершині. По годині підйому від будинку лісорубів натрапляємо на перше джерело. Продовжуємо рухатись схилом Сивульського хребта. Через 1,5 год підйому доходимо до другого джерела, де потрібно поповнити запас води, так як до вершини г.Сивуля джерел немає. По десяти хвилинах ходьби на розвилці, повертаємо круто ліворуч і вгору. (Стежка прямо веде до полонини Рущина.)

Чорний маршрут виводить на сідловину Сивульського хребта, де бачимо 4 дороговкази. З цього місця продовжуємо рух по червоному маркуванню по хребту до вершини г. Сивуля.

Повертатися по тому ж маршруту.

* – у разі використання автотранспорту по долині р. Лімниці час переходу можна скоротити до 5 год. Їхати автотранспортом до будинку лісорубів  ур. Лопушна згідно попереднього опису маршруту. Продовжувати маршрут пішки.